Moduł 6B

Czas trwania: 102 min

Twój postęp w szkoleniu

0.00%



Podstawowe zasady budowania dobrego biznesu.



5.1 Biznes a Praca 10:40


  • – Najlepsza motywacja do biznesu i pracy? – służyć innym (nie będąc filantropem),
  • – motywacja, by służyć innym szybko powoduje, że kochasz to, co robisz,
  • – ja najbardziej się cieszę, gdy moja praca przynosi innym dobre owoce,
  • – kto skąpo sieje, skąpo zbiera, hojnie dajesz, hojnie do Ciebie wraca,
  • – sąsiad odkupił ode mnie niewykorzystany przeze mnie styropian płacąc mi więcej, niż gdyby zakupił go w sklepie,
  • – ten sam system „przepłacania” wprowadziłem u siebie, te nadpłacone przeze mnie pieniądze przyniosły mi radość,

Następna lekcja



5.2 Na Swoim 4:57


  • – budując zespół zastanawiałem się, ile dać prowizji agentowi, by był zadowolony i by nie miał potrzeby otwarcia własnego biura, zdecydowałem się dać agentom 70% prowizji,
  • – nie wydawałem pieniędzy na reklamę, bo uczciwa zapłata agentowi przyniosła mi kolejnych agentów,

Następna lekcja



5.3 Praca Na Maxa 9:53


  • – dostawanie zaczyna się od dawania, jeśli mało dostajesz, zastanów się, czy skąpo nie siejesz,
  • – zastanawiam się czasami jak to jest, że jest duża grupa przedsiębiorców, którzy narzekają, że „nie ma komu robić” a z drugiej strony ogromne morze pracowników, którzy mówią „jestem niedoceniany”,
  • – jesteś niedocenianym pracownikiem etatowym, co możesz zrobić? – dawać z siebie maxa, tu i teraz,
  • – co się może zdarzyć, gdy zaczniesz dawać siebie na maxa?:
  • – zmieni się Twoje nastawienie do pracy i Twoi koledzy z pracy to zauważą, mogą się poczuć zagrożeni,
  • – pracowałem w firmie, w której pracodawca poinformował mnie, że wypłaci mi pensję w ratach, co nie przeszkadzało mi wykonywać swoją pracę na maxa,
  • – pracując na maxa ktoś mnie zauważył i docenił oraz zaproponował solidną pracę,
  • – trzeba tylko uważać i rozróżnić pracowitość od pracoholizmu, pracowitość ma 8 godzin, a pracoholizm ma no limit,
  • – jeśli masz kłopoty z modlitwą, to zacznij się modlić pracą,

Następna lekcja



6.1 Marketing W Firmie 5:55


  • – dwa aspekty poszukiwań swojego profilu działalności:
  • 1. mam firmę i produkt
  • 2. chciałbym mieć firmę i nie znam produktu
  • Cechy dobrego produktu:
  • 1. Produkt skalowalny:
  • – to produkt, który możemy powielić i sprzedać wielu klientom,
  • 2. Produkt cyfrowy:
  • – zapis w formie VOD (z dostępem przez Internet, tani koszt produkcji),
  • Jak zwiększyć przychód firmy? – skupić się na 3 elementach:
  • 1. Zwiększyć liczbę klientów,
  • 2. Zwiększyć wartość koszyka (wartość zakupów przez klienta)
  • 3. Zwiększyć ilość transakcji klienta
  • Mając bazę klientów, możemy szukać sposobów na zwiększenie ilości transakcji od jednego klienta.

Następna lekcja



6.2 1 Detektor Produktu 6:37


  • 1. – co umiem robić?
  • – na czym się znam?
  • – czego potrzebuje rynek?
  • 2. Detektor produktu:
  • – Czy jest to Twoja Pasja? czy lubisz to ?
  • – Czy to produkt KLIENT „musi kupić” czy fajnie by to mieć, ale może się bez tego obejść
  • – Czy KLIENCI mają pieniądze
  • – Czy KLIENCI kupują przez cały rok (ost 12msc)? – są branże sezonowe,
  • – Czy łatwo do nich KLIENTÓW dotrzeć?- dzisiaj FB i inne media społecznościowe,
  • – Czy jest konkurencja? – jeśli brak jest konkurencji, to może być alarm, że na tym rynku jest coś nie tak (oprócz start up”ów)
  • – Czy KLIENCI już kupują?
  • – Czy jest produkt cyfrowy?
  • – Czy możesz wnieść wartość w ten rynek? – czy wniesiesz innowacje, np. drony dla fotografii,
  • – Czy możesz sprzedać raz wykonaną pracę kilkukrotnie?skalowalność
  • – Czy jest kontynuacja (abonament/chleb/zdrowie)?- produkty kupowane systematycznie przez klientów,
  • – Czy można tworzyć „kombo”/modyfikować prod? – np. pakiety,
  • – Czy śr. wartość zamówienia jest pow. 500zł? – odzwierciedlamy stopę zwrotu,
  • – Czy produkt może pomóc większej liczbie ludzi? – media trafiają do tysięcy odbiorców
  • – Czy chciałbyś spędzać z tymi KLIENTAMI czas?
  • – Czy chciałbyś to robić?
  • – Czy ma potencjał utrzymania się z tego przy rozsądnej inwestycji czasu?

Następna lekcja



6.3 2 Idealny Klient 9:20


  • Tworzymy profil idealnego klienta dla naszego produktu:
  • – Demografia – do jakiego klienta chcesz trafić, określ jego wiek,
  • – Problemy które musi rozwiązać,
  • – Dzień z życia – jak wygląda jego typowy dzień,
  • – Wartości i cele – jakimi wartościami w życiu się kieruje
  • – Główne Źródła informacji – co czyta, skąd czerpie informacje,
  • – Doświadczenie jakiego chce – czego oczekuje, o czym marzy,
  • – Rola i hierarchia – czy pracuje, czy prowadzi w firmie i jaką pełni funkcję
  • – Typowe Obiekcje

Następna lekcja



6.4 3 Doskonały Kierunek Ruchu 5:46


  • – Mamy zdefiniowany produkt, wiemy, kto jest naszym idealnym klientem, musimy wybrać narzędzia, dzięki którym dotrzemy do klienta, musimy wykonać RUCH,
  • – poprzez wcześniejsze określenie idealnego klienta moja reklama trafi do konkretnego, interesującego mnie klienta,
  • – mogę określić reklamodawcy, że zapłacę dopiero, kiedy klient otworzy reklamę i obejrzy co najmniej 10 sekund, poniżej tego czasu nie zapłacę,
  • Portale mainstreamowe:
  • – youtube, FB, adwords, snapchat, twitter, linkedin, email marketing, social media, optymalizacja SEO,

Następna lekcja



6.5 4 Darmowa Próbka 8:20


  • – aby trafić do klienta dobrze jest z całego produktu wybrać jego część, stworzyć z niego darmową próbkę i dać ją klientowi,
  • – cały RUCH kierujemy na darmową próbkę (np. wyślę Ci książkę za darmo, pokryj tylko koszty przesyłki),
  • PODSUMOWANIE
  • Kroki:
  • 1. Wybierz produkt/Potrzebę rynku
  • 2. Zdefiniuj idealnego klienta
  • 3. Wybierz źródła ruchu – np. któryś portal, gazetę, rozdawanie ulotek
  • 4. Zaoferuj darmową próbkę
  • 5. Zaoferuj produkt z niską barierą wejścia *7zł
  • 6. Zaoferuj właściwy produkt
  • 7. Zwiększ wartość zamówienia
  • 8. Powiel linie produktowe

Następna lekcja



7.1 Siedem Kroków 5:37


  • PODSUMOWANIE:
  • Jak przetrwać i mieć radość z pracy?
  • 1. wybierz branżę, którą będziesz w stanie pokochać (jeśli nie kochasz tego, co robisz, nie będziesz gotów na przeciwności losu),
  • 2. staraj się służyć innym najlepiej jak potrafisz (daj więcej innym)
  • 3. bądź solidnym zarządcą, (rób porządnie to co robisz, płać na czas, bądź solidny w finansach i rozliczeniach z kontrahentami),
  • 4. dziel się owocami pracy z innymi (dziesięcina),
  • 5. rozwijaj siebie ( ale nic za wszelką cenę, poświęć chwilę każdego dnia, by się rozwijać),
  • 6. rozwijaj pracowników (to daje radość i wdzięczność innych),
  • 7. utrzymuj równowagę między pracą zawodową, rodzinną i czasem dla siebie.

Następna lekcja



7.2 WDG Czy Spólka ZOO 7:12


  • – przejście z etatu do biznesu – jeśli podjąłeś decyzję, zrób zdecydowany krok,
  • – przepaść w dwóch krokach – np. gdy jednocześnie próbujesz pracować na etacie i prowadzić biznes,
  • 1. Jaką formę biznesu wybrać?
  • – własna działalność gospodarcza (WDG) – plusy: łatwa do założenia, łatwa do zamknięcia, najprostsza, najtańsza forma, minusy: ryzykujemy prywatny majątek,
  • – Sp. z o.o. – trudniejsza księgowość, trudniejszy podział zysków, dla obracania wielkimi pieniędzmi,
  • 2. Zasady dotyczące spółek z innymi: cdn

Następna lekcja



7.3 Sztuka Sprzedaży 9:59


  • a. Zagrożenia płynące ze spółek
  • – jeśli jeden przyszły wspólnik ma pieniądze a drugi doświadczenie, to przy zamykaniu spółki ten z kasą pozostaje doświadczenie, a ten z doświadczeniem pozostaje z pieniędzmi,
  • – bezpieczniejszą formą jest wniesienie wkładu przez każdego wspólnika i podejmowanie wspólnego ryzyka,
  • – spółka w obcej branży nie jest bezpieczna,
  • – spółka, której podstawowym celem jest podział zysku,
  • a. Dobre strategie sprzedaży
  • – każdy z nas jest sprzedawcą – sprzedajemy swoje usługi, swój czas, swoje umiejętności,
  • – dobre cechy sprzedawcy:
  • – 1/3 czasu mówi, 2/3 czasu słucha (gadulstwo sprzedawcy jest jego błędem),

Następna lekcja



7.4 Prawda Fałsz Presja 9:23


Najlepszą strategią marketingową jest mówienie prawdy. Fałszywym obrazem jest powiedzenie klientowi negatywną informację o danym produkcie to on tego nie kupi. Zatajona informacja prędzej, czy później wyjdzie na jaw w najgorszym momencie transakcji. 

Jednym z największych zabójców dobrej transakcji jest presja. Jeśli nie masz dobrze zbudowanej relacji z klientem, jego reakcją będzie niedowierzanie. Najlepszym działaniem jest, aby klient sam na sobie wywierał presję, a pokazywanie prawdziwych realiów bardziej ich zadowala.

Następna lekcja



7.5 Podsumowanie 9:56


  • – zachowaj wewnętrzną spójność,
  • – nabądź umiejętność mówienia słowa NIE
  • – wielki wpływ na stan naszych finansów ma nasze wyobrażenie na temat naszych możliwości finansowych,
  • – oszczędzaj tyle, by starczyło Ci na dzisiaj, nie rób wielkich zapasów (pieniędzy, wyposażenia),
  • – drogą do dostawania jest dawanie, skąpo siejesz, skąpo zbierasz,
  • – jeśli masz wyrzuty sumienia, poszukaj w sobie, może musisz komuś przebaczyć, kogoś przeprosić,
  • – każdy ma w sobie sekret, który mógłby innym pomóc, ale nie dzieli się nim, bo się boi, wstydzi się,
  • – nigdy nie jest za późno, by zawrócić, nigdy nie jest za późno, by zmienić coś na lepsze,
  • – drogą do osiągnięcia równowagi jest przemodelowanie swojego systemu wartości.

Następna lekcja



Pliki do pobrania i ćwiczenia



Karty do pobrania


Następna lekcja



MP3 – plik do pobrania



Odsłuchaj:


Następna lekcja